Een menukaart met een knipoog, dat is duidelijk. Want mijn contentmarketing kun je niet eten. Wat het laat zien is welke pijnpunten ik als communicatieprofessional mijn opdrachtgevers kan helpen oplossen.
Wat staat er vandaag op het menu?
Om het nog concreter te maken dan de menukaart. Ik heb mijn opdrachtgevers mogen helpen met onder andere:
- Het opstellen en uitvoeren van een communicatiestrategie en contentplan;
- Het schrijven en redigeren van teksten, zoals interviews, whitepapers klantcases en blogs;
- Het beheren van het CMS en het optimaliseren van content voor SEO;
- Het samenstellen en versturen en analyseren van een nieuwsbrief;
- Het uitzetten en begeleiden van opdrachten voor fotografie, drukwerk, vormgeving en videoproducties;
- Het meedenken over een campagne en de communicatie daarover;
- Het werken aan arbeidsmarktcommunicatie;
- Het uitvoeren van webcare- en crisiscommunicatiewerkzaamheden;
- Het samenstellen, beheren en coördineren van de contentkalender;
- Het coachen van collega’s bij het zelf maken van content, bijvoorbeeld voor LinkedIn;
- Projectmatig werken aan een nieuwe website, de communicatie rondom een beursdeelname of een arbeidsmarktcampagne.
De rode draad in deze werkzaamheden? Het draagt bij aan de diverse organisatiedoelstellingen van mijn opdrachtgevers.
Kan ik jou of iemand uit je netwerk helpen met een communicatievraagstuk? Leg me je vraagstuk voor, ik ben benieuwd.