Vanuit de journalistieke methode help ik je met de contentstrategie en maak daarnaast met een frisse blik professionele, redactionele content.

‘Simon helpt mij bij het bedenken van een marketingplan dat past bij mijn bedrijf en manier van ondernemen’.

– Sabine Mur – Groot Wassink, eigenaar van Bureau voor Bevlogenheid

De Wilde Conententmarketing

Sinds voorjaar 2021 werk ik als freelancer onder de naam De Wilde Contentmarketing. Ik help bedrijven en organisaties vraagstukken oplossen op het gebied van marketing, communicatie en pr. Ik breng 15+ jaar ervaring in de media- en marcombranche mee.

Hands-on communicatieprofessional
Zoek je iemand die een strategisch plan kan opstellen dat aansluit op de organisatiedoelstellingen? Wil je de strategie herijken? Wil je aan de slag met content marketing maar heb je geen idee waar te beginnen? Heb je tijdelijk extra capaciteit nodig voor het draaien van een marcomproject of zoek je tijdelijke vervanging? Ik geef geef advies, voer uit en draag mijn vakinhoudelijke kennis over door middel van workshops en coaching.

Allround communicatieprofessional met meer dan 15 jaar ervaring. In te zetten in diverse rollen:

  • (web)redacteur
  • contentspecialist
  • contentmarketeer
  • communicatieadviseur
  • marketing- en communicatiestrateeg
  • contentcoach en trainer

Simon privé
Ik houd van verhalen dus lezen doe ik graag, ik studeerde niet voor niets geschiedenis :-) Verhalen vind je ook terug op mijn blog. Ook vind ik het leuk om musea te bezoeken en naar de film te gaan. Fotografie vind ik ook boeiend. En natuurlijk spendeer graag ik tijd met mijn gezin. PS Van 2010 tot 2020 schreef ik voor mijn blog Dorpspomp Overvecht.

Voor mijn opdrachtgevers werk ik aan marketing- en communicatievraagstukken voor een langere periode op interimbasis en boek zo resultaat. Lees hier meer over mijn kijk en werkwijze.

De Wilde Contentmarketing

Ik ben academisch opgeleid als historicus met als specialisatie de internationale betrekkingen. Hier ligt mijn basis voor analytisch werken en mijn liefde voor verhalen en schrijven. Mijn werkervaring startte binnen de journalistiek, de financiële journalistiek om precies te zijn. Het snel verzamelen en ordenen van informatie om van complexe materie een helder verhaal voor de doelgroep te maken onder tijdsdruk leerde ik als journalist.

Schaap met vijf poten
In het vervolg van mijn carrière heb ik in vrijwel alle facetten van de marketing, communicatie en pr gewerkt binnen diverse bedrijven en organisaties waardoor ik van alle markten thuis ben en breed inzetbaar. Ik heb mezelf weleens gekscherend het schaap met de vijf poten genoemd.

Mezelf overbodig maken
Tot slot ben ik nieuwsgierig en leer ik graag nieuwe dingen en nieuwe mensen kennen. Ik leg makkelijk contact en blijf me graag ontwikkelen en die kennis zet ik in voor mijn opdrachtgevers. Zo heb ik veel ervaring in het geven van workshops waarbij ik mijn didactische vaardigheden in kan zetten want ik heb ook een tweedegraads lesbevoegdheid. Ik vind het belangrijk dat mijn opdrachtgevers een marcomstrategie ook zonder mij kunnen uitvoeren zodat ik mezelf overbodig maak.

Mijn visie op contentmarketing

Contentmarketing is een goed verhaal (content) vertellen (marketing) aan de doelgroep. Het is dus expliciet niet het verkopen van producten of diensten via advertenties, maar het helpen kopen van de doelgroep door kennis in te zetten en te delen via content. Dit sluit altijd aan op en ondersteunt de organisatiedoelstellingen van de klant.

Mindset
De juiste mindset binnen een bedrijf of afdeling is daarbij van groot belang. Samen bereik je meer dan een persoon alleen. Kennisoverdracht, training en coaching zijn wat mij betreft onontbeerlijk voor het neerzetten en uitzetten van een duurzame marcomstragie

Journalistieke insteek
Een ander belangrijk aspect hierin is de journalistieke insteek die de basis vormt van alle content. Alle blogs en andere uitingen dienen een goede kop te hebben, een puntige intro die ook verleid tot verder lezen en aan het einde een call to action. Zo voorkom je dat de doelgroep denkt: leuk en nu?

Lange adem
Het neerzetten en implementeren van een marketing- en communicatiestrategie vergt tijd en doorzettingsvermogen. Een strategie moet je werkend krijgen, want de praktijk blijkt vaak lastiger dan aan hoe het aan de tekentafel is bedacht. Daarom ga ik graag een samenwerking voor langere tijd aan, denk aan ongeveer 6+ maanden. Zoveel tijd kost het ongeveer om een strategie neer te zetten en uit te voeren voor een MKB-bedrijf of organisatie.

In te zetten voor

  • MKB-bedrijven en organisaties die geen online marketing- en communicatiestrategie hebben of hun bestaande strategie tegen het licht willen houden omdat deze niet lekker loopt of toe is aan een herziening.
  • MKB-bedrijven en organisaties die hulp nodig hebben bij het maken naar de vertaalslag van de strategie naar een operationeel contentplan.
  • MKB-bedrijven en organisaties helpen met het maken, evalueren, professionaliseren en stroomlijnen van content.
  • Tijdelijke vervanging van de marcom medewerker.
  • Tijdelijk extra inzet voor een specifiek project; denk aan het neerzetten van een nieuwe website, een LinkedInstrategie, deelname aan een beurs et cetera.

Neem contact met mij op.

Zeven tips om een professionele nieuwsbrief te maken.

Recente ervaring

Het beste kom ik tot mijn recht als ik het vertrouwen en de vrijheid krijg om samen met een team te werken aan een online marketing- en communicatiestrategie en de uitvoer ervan. Gedurende langere tijd kan ik een pioniersrol vervullen om te bouwen aan een nieuwe werkwijze en mindset voor de opdrachtgever. Dit heb ik in de afgelopen jaren mogen doen voor opdrachtgevers als:

  • Adviesbureau voor de publieke sector KokxDeVoogd
  • Spaarne Labs, innovatieteam binnen Spaarne Gasthuis
  • Vastgoedonderhoudsbedrijf Lenferink
  • Hogeschool van Amsterdam
  • Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
  • BPD Gebiedsontwikkeling
  • Ranj, serieuos gaming en gamefication
  • Public Cinema, bureau voor maatschappelijke impact

Lees hier wat ik deed als marcomstrateeg voor adviesbureau KokxDeVoogd en wat ze daarvan vonden en wat het ze opleverde.

Strategie, uitvoer en contentcreatie.